Instagram

Στο Ίδρυμα Ωνάση το παλιό ιταλικό προξενείο - Ρεπορτάζ της "ΜτΚ" για την τύχη της έπαυλης που χτίστηκε το 1878, στέγασε το προξενείο της Ιταλίας από το 1924 έως το 1978, αλλά πωλείται γιατί δεν μπορεί να συντηρηθεί

 

Χριστίνα Ταχιάου

Έπειτα από δεκαετίες εγκατάλειψης, φαίνεται πως βρίσκεται λύση για την αξιοποίηση της βίλας Τζεμποργά, του κτιρίου όπου άλλοτε λειτουργούσε το ιταλικό προξενείο στην οδό Βασιλίσσης Όλγας. Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες της «ΜτΚ», ο νέος ιδιοκτήτης της «Βίλα Όλγα», όπως αποκαλούν την έπαυλη οι Ιταλοί, θα είναι το Ίδρυμα Ωνάση.

Εδώ και λίγες εβδομάδες, η γειτονιά της Βασιλίσσης Όλγας ανάμεσα στη Σχολή Τυφλών και το Φάληρο έχει μεταμορφωθεί. Το restaurant bar «Casablanca», που άνοιξε στην πολύ επιμελημένα ανακαινισμένη βίλα Μιχαηλίδη, έφερε έναν νέο αέρα, λαμπρύνοντας την περιοχή και θυμίζοντας ότι η Βασιλίσσης Όλγας υπήρξε «Η συνοικία των Εξοχών».

Μετά την αρχική ικανοποίηση για την αναβάθμιση που έφερε το «Casablanca», άρχισε να κυκλοφορεί στους περίοικους η φήμη ότι επίκειται αξιοποίηση του κτιρίου ιδιοκτησίας του ιταλικού κράτους στη Βασιλίσσης Όλγας 20. Το συγκεκριμένο κτίριο και η εγκατάλειψή του είναι αντικείμενο συζήτησης στη γειτονιά εδώ και χρόνια, καθώς κατά καιρούς βλέπουν να γίνεται καταφύγιο αστέγων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια του κτιρίου. Η φήμη ήθελε ένα από τα μεγαλύτερα ιδρύματα της χώρας να ενδιαφέρεται για την αγορά του ακινήτου. Η «ΜτΚ» επιβεβαίωσε ότι πρόκειται για το Ίδρυμα Ωνάση, ότι οι διαπραγματεύσεις έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί κι ότι οι δυο πλευρές έχουν φτάσει σε φάση συγκέντρωσης όλων των απαραίτητων εγγράφων για τη μεταβίβαση.

Τόσο από την ιταλική πρεσβεία στην Αθήνα όσο και από το επίτιμο προξενείο στη Θεσσαλονίκη επιβεβαιώνεται η κινητικότητα ως προς την εκποίηση του ακινήτου, αλλά δεν προχωρούν σε καμιά περαιτέρω πληροφορία ως προς την ταυτότητα του νέου ιδιοκτήτη.

Αδυναμία συντήρησης

Η «Βίλα Όλγα», όπως την αποκαλούν οι Ιταλοί, είναι ένα από τα ακίνητα που το ιταλικό κράτος δεν μπορεί να συντηρήσει. Στέγαζε το γενικό προξενείο της Ιταλίας από το 1924 έως το 1978. Δεν ήταν τόσο οι ζημιές από το σεισμό του 1978 που οδήγησαν στην απόφαση να μεταστεγαστεί το προξενείο όσο το ότι ο χώρος δεν θεωρούνταν πολύ κατάλληλος για τη λειτουργία του. Στον επάνω όροφο βρισκόταν η κατοικία του προξένου και πολλά γραφεία στεγάζονταν στο υπόγειο, σε χώρους με αυξημένη υγρασία. Έτσι, αποφασίστηκε η μετεγκατάσταση. Έκτοτε το κτίριο εγκαταλείφθηκε και παρέμεινε ανεκμετάλλευτο. Το 1984 πραγματοποιήθηκαν κάποιες εργασίες συντήρησης, ενώ έως το 2001, που λειτουργούσε στη Θεσσαλονίκη το γενικό προξενείο, υπήρχε κάποια φροντίδα. Από τη στιγμή όμως, που έκλεισε το γενικό προξενείο, γίνονται μόνο κάποιοι στοιχειώδεις έλεγχοι στις κλειδαριές, οι οποίες συχνά παραβιάζονται.

Εδώ και δυο δεκαετίες γίνονταν από το ιταλικό κράτος προσπάθειες εκποίησης του ακινήτου. Πριν από λίγα χρόνια είχαμε φτάσει κοντά σε μια συμφωνία αξιοποίησης του ακινήτου από το δήμο Θεσσαλονίκης, ωστόσο αυτό δεν προχώρησε. Στο μεταξύ, είχε χαθεί η ευκαιρία ανάπλασης στην περίοδο της πολιτιστικής πρωτεύουσας 1997 και το ιταλικό κράτος είχε αρχίσει να έχει δημοσιονομικά προβλήματα. Με την απομάκρυνση του προξενείου από το χώρο δεν υπήρχε καθόλου χρηματοδότηση για τη συντήρηση της βίλας, με αποτέλεσμα η εκποίησή της να είναι μονόδρομος για τους Ιταλούς, προκειμένου να μη ρημάξει το κτίριο.

Τον Οκτώβριο του 2017 το υπουργείο Εξωτερικών της Ιταλίας δημοσιοποίησε, μέσω της πρεσβείας στην Αθήνα, πρόσκληση ενδιαφέροντος για τη βίλα. Σύμφωνα με την πρόσκληση, το οικόπεδο είναι επιφανείας 1.864 τ.μ., το κτίριο 945 τ.μ. και η αρχική τιμή πώλησης ήταν στο 1.513.000 ευρώ.

Νεομπαρόκ εκλεκτικισμός

Η πολυτελής κατοικία, χαρακτηριστικό παράδειγμα του νεομπαρόκ εκλεκτικισμού, χτίστηκε το 1878 σε σχέδια του Ξενοφώντα Παιονίδη για λογαριασμό του εβραίου γάλλου υπηκόου Τζεμποργά. Το 1894 πουλήθηκε στο διακεκριμένο εβραίο δικηγόρο Εμμανουέλ Σαλέμ. Λίγο αργότερα γεννήθηκε στην οικία Σαλέμ ο γιος του, Ραφαέλ Σαλέμ, ένας από τους μεγαλύτερους μαθηματικούς που ανέδειξε η Ελλάδα στη νεότερη ιστορία της, προς τιμήν του οποίου ονομάστηκαν οι «Αριθμοί Σαλέμ». Το 1924 το κτίριο αγοράστηκε από το ιταλικό κράτος.

Το «Καπνομάγαζο» και η Βίλα Ίντα

Εκτός από τη «Βίλα Όλγα», ιταλικής ιδιοκτησίας είναι ακόμη ένα ακίνητο που ρημάζει στην οδό Βασιλίσσης Όλγας. Πρόκειται για το τεράστιο κτίσμα που στέγαζε άλλοτε το Ιταλικό Μονοπώλιο Καπνού και το Ιταλικό Ινστιτούτο, στη διασταύρωση με την οδό Φλέμινγκ. Πρόκειται για ένα ακίνητο που δημιουργεί σοβαρά προβλήματα, πια, στη γειτονιά της Βασιλίσσης Όλγας, διότι είναι ένας πελώριος όγκος που δεσπόζει στην περιοχή άδειος, σπασμένος, άχαρος και άσχημος. Παράλληλα, ένας ανεξέλεγκτος αριθμός ατόμων στεγάζεται εντός και ουδείς γνωρίζει τι ζημιές μπορεί να προκαλούν. Στο πίσω μέρος της αυλής βρίσκεται (και ρημάζει, επίσης) το κτίριο, στο οποίο άλλοτε στεγαζόταν το Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο.

Ο ρόλος Μπερλουσκόνι

Το κουφάρι αυτό ήταν άλλοτε ιδιοκτησία του ιταλικού κράτους. Ωστόσο, επί πρώτης θητείας του Σίλβιο Μπερλουσκόνι μεταβιβάστηκε μαζί με μια σειρά άλλων κρατικών ακινήτων στο εξωτερικό στην κυριότητα μιας εταιρείας, η οποία ιδιωτικοποιήθηκε. Κατά καιρούς, η εταιρεία FINTECA S.A. επεξεργάζεται διάφορους τρόπους αξιοποίησης, αλλά δεν έχει βρεθεί κάποια λύση. Είναι γνωστό, επίσης, ότι τεχνική εταιρεία ενδιαφέρθηκε παλαιότερα για αξιοποίηση του ακινήτου ως εμπορικό κέντρο και πάρκιγκ, αλλά δεν προχώρησε.

2348957398578490786456Πόσο καλά νομίζεις ότι ξέρεις την πόλη σου και τους ανθρώπους της. Αυτό το κουίζ έχει σκοπό να σε τεστάρει και να σου μάθει πολλά. >>

1. Που εκτίθεται η μοναδική ιστορική σύνθεση μιας τοιχογραφίας (νωπογραφία al fresco βυζαντινής τεχνοτροπίας) μήκους 36 μ. και ύψους 1,9 μ. του Πολύκλειτου Ρέγκου που γλίτωσε στο παραπέντε από την πλήρη καταστροφή όταν το παλιό θέατρο Κατερίνα κατεδαφίστηκε για την διάνοιξη της Γ’ Σεπτεμβρίου;

 

α. Στο Κρατικό Μουσείο σύγχρονης Τέχνης β. Στο Πολεμικό Μουσείο γ. Στην Εθνική πινακοθήκη Αθηνών

 

2. Τι έδειχνε η τηλεόραση το βράδυ του σεισμού του 1978;

 

α. Την πετυχημένη εκπομπή της ΕΡΤ1, « Να η ευκαιρία» β. Το σίριαλ «Λούνα Παρκ» γ. Ποδοσφαιρικό αγώνα Μουντιάλ Αργεντινής 3. Ποια ήταν η χρήση της εκκλησίας του Αγίου Αντωνίου στην τέλευταία περίοδο της Τουρκοκρατίας; α. Πτωχοκομείο β. Τζαμί γ. Τρελοκομείο

 

4. Πώς γνωρίστηκαν η Αλίκη Φερναντέζ και ο ανθυπολοχαγός Σπύρος Αλιμπέρτης, το περίφημο ζευγάρι που καθιέρωσε την Βίλα Μπιάνκα ως το σύμβολο του ρομαντισμού στην πόλη ;

 

α. Στο τραμ όταν η νεαρή καλλονή λιποθύμησε και ο ωραίος αξιωματικός έσπευσε να τη βοηθήσει. β. Σε ένα επίσημο χορό όπου τους σύστησε ένας κοινός τους φίλος και ερωτεύτηκαν με την πρώτη ματιά. γ. Όταν ο νεαρός Ανθυπολοχαγός έσπευσε να υπερασπιστεί την τιμή της, όταν δέχθηκε τα πειράγματα συναδέλφων του.

 

5. Ποιος μύθος συνοδεύει τον Τουρμπέ του Μουσά Μπαμπά στην Πλατεία Τερψιθέας;

 

α. Τα βράδια ακούγεται καλπασμός αλόγου και λένε ότι ο Άγιος Δερβίσης τριγυρνάει στην παλιά του γειτονιά. β. Αν προσκυνήσεις προς την Ανατολή (ή αντίστοιχα κάνεις τον σταυρό σου, την μέρα του Αγίου Γεωργίου, που είναι ο αντίστοιχος Άγιος του Μουσά Μπαμπά για τους Χριστιανούς, η προσευχή σου θα «πιάσει» τόπο. γ. Το μαυσωλείο κτίστηκε στη θέση ενός παλιού τεκέ- μοναστηριού Μπεκτασήδων δερβίσηδων που έπεσαν σε δυσμένεια επί Σουλτάνου Μαχμούτ Β’ και το εγκατέλειψαν. Ορισμένες φορές με την ανατολή του ηλίου οι κάτοικοι ακούν μουσική, ένα στοιχείο άμεσα συνδεδεμένο με την άσκηση της λατρείας των μοναχών.

 

6. Πώς θα ονομαζόταν η Πλατεία Αριστοτέλους σύμφωνα με τα σχέδια του Εμπράρ;

 

α. Πλατεία Αριστοτέλους την ονόμαζε από τον αρχικό της σχεδιασμό. β. Πλατεία Μεγάλου Αλεξάνδρου γ. Πλατεία Ολύμπου

 

7. Ο Πρόεδρος της Κριτικής επιτροπής στο 20ου Φεστιβάλ του 1979, ο γλύπτης και ακαδημαϊκός Βάσος Φαληρέας έχασε αιφνιδίως τη ζωή του κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ. Με ποιον τρόπο;

 

α. Τροχαίο στην παραλιακή β. Καρδιακή προσβολή στο δωμάτιό του στο Μακεδονία Παλάς γ. Έπεσε στην σκάλα της Ε.Μ.Σ. με αποτέλεσμα ένα ισχυρό χτύπημα στο κεφάλι.

 

8. Ποιο είναι το Τσαούς Μοναστήρ, που πήρε το όνομά του από τον διοικητή Τσαούς Μπέη, που το προστάτευε με ισχυρή φρουρά, αφού οι μοναχοί διατηρούσαν ισχυρούς δεσμούς φιλίας με την Αυλή του Σουλτάνουκαι μάλιστα λέγεται ότι βοήθησαν τον Μουράτ Β΄να αλώσει την πόλη;

 

α. Μόνη Βλατάδων β. Μονή Λατόμου (Όσιος Δαυίδ) γ. Μονή Ιωάννη του Προδρόμου

 

9. Τι έρεε από τους τρεις κρουνούς του Συντριβανιού την ημέρα των εγκαινίων του, τον Σεπτέμβριο του 1889, προς τέρψιν των περαστικών;

 

α. Σιρόπι από βύσσινο β. Ανθόνερο γ. Γάλα

 

10. Ποια πλατεία της Θεσσαλονίκης χρησίμευε για χρόνια ως γήπεδο ποδοσφαίρου για τους πιτσιρικάδες της εποχής; Εκεί έμαθε να παίζει μπάλα και ο Κούδας.

 

α. Πλατεία Αριστοτέλους β. Πλατεία Διοικητηρίου γ. Πλατεία Δικαστηρίων (νυν Αρχαίας Αγοράς)

Παρακάτω οι λύσεις:

2348957398578490786456

 

Λύσεις: 1.β, 2.γ, 3.γ, 4.α, 5.α, 6.β, 7.β, 8.α, 9.α, 10.β

Κύα Τζήμου, parallaximag.gr

O δήμος Καλαμαριάς ανακοινώνει την πρόσληψη, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, συνολικά 8 ατόμων για την υλοποίηση του ευρωπαϊκού προγράμματος «Εναρμόνιση οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής» περιόδου 2018-2019.

Δείτε την προκήρυξη εδώ.

sdim13201
της Κύας Τζήμου 
Αρχική εικόνα: Χριστίνα Παρασκευοπούλου
parallaxi 127

To παπούτσι του Καρύδα, πρωταγωνιστής σε εξώφυλλο της parallaxi που φωτογράφισε η αείμνηστη Χρύσα Νικολέρη Δεν ήταν η πρώτη φορά που φωτογραφήθηκε άνθρωπος εκεί πάνω.

Papoutsi

Το επονοµαζόµενο «παπούτσι του Καρύδα» στροβιλίζόταν για δεκαετίες στον αριθμό 52 της Εγνατίας, λάμποντας τα βράδια και δίνοντας µια glam νότα στην πόλη. Ταξίδεψε κατά παραγγελία του κ. Καρύδα από το Λας Βέγκας, όπου κατασκευάστηκε από την εταιρία Yesco, µε αεροπλάνο µέχρι την Αθήνα και έπειτα µε τρένο µέχρι το σταθµό του, την οδό Εγνατίας 52, στέγη τότε του καταστήµατος υποδηµάτων Καρύδας και αργότερα, το 2002, της Fena, που το ανακαίνισε. Σήμα κατατεθέν της πόλης εντυπωσίαζε τους επισκέπτες, µέχρι και το γάλλο Πρόεδρο Ζισκάρ ντ΄Εστέν, που το φωτογράφησε το 1975.

Μιλήσαμε με την κυρία Μαρία Παπαδοπούλου, 73 ετών σήμερα, αρχικά καθαρίστρια στο υποδηματοιποιείο του κ. Καρύδα και μετά πωλήτρια. Ξεκίνησε να δουλεύει εκεί το 1974. “Ο κύριος Καρύδας πήγε ένα ταξίδι στην Αμερική τη χρονιά που έπιασα δουλειά, το θυμάμαι. Είδε το παπούτσι σε μια πόλη που δεν θυμάμαι το όνομά της και αποφάσισε να παραγγείλει ένα ίδιο. Τότε ηλεκτρολόγος του καταστήματος ήταν ένας κ. Κώστας από τον Πελεκάνο Κοζάνης. Τον έστειλε λοιπόν στην Αμερική να το παραγγείλει και να το φέρει. Από τη στιγμή που το τοποθέτησαν πάνω από το κατάστημα, το καθάριζα μια φορά το μήνα. Ήμουν νέα τότε δεν με φόβιζε το ύψος. Κατέβαζα την ασφάλεια, έβγαινα στο γείσο, το έπλενα με το λάστιχο και το σαπούνιζα και μετά σκούπιζα τα λαμπάκια καλά. Αυτό το έκανα για 9 χρόνια, μετά χήρεψα και ο κ. Καρύδας μ΄έκανε πωλήτρια για να προλαβαίνω τα παιδιά μου. Ήταν καλοί άνθρωποι οι Καρυδαίοι, τους χρωστάω πολλά. Βγήκα στη σύνταξη το 2000. Μετά άλλαξε εκεί το μαγαζί…”

Το larger than life παπούτσι κοντεύει τα δύο µέτρα σε συνολικό ύψος και τα δυόµισι σε µήκος, το τακούνι του έχει ύψος 150 πόντους και πάνω του καµαρώνουν 780 λαµπάκια, σβηστά πια εδώ και 3 χρόνια, από τον Σεπτέμβρη του 2010, που η Fena οδηγήθηκε στην χρεωκοπία. Κοιτώντας το σήμερα, θυµάται κανείς την ηµέρα που το πρωτοαντίκρυσε, όταν το γοβάκι άστραφτε και προκαλούσε τα βλέμματα. Θεωρείται, πλέον, διατηρητέο µνηµείο, αφού ο Οργανισμός της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας 1997 το ανακήρυξε Νεώτερο Μνημείο απαγορεύοντας την αποκαθήλωσή του από το σημείο. Παρόλο που το γοβάκι είναι ο ορισμός του κιτς πολύ θα θέλαμε να το ξαναδούμε να λάμπει.

Το παπούτσι που είδε ο κ. Καρύδας στο ταξιδι του στην Αμερική έλαμπε περιστρεφόμενο στο Λας Βέγκας. Η εταιρία Yesco είχε κατασκευάσει το παπούτσι και εκεί έκανε την παραγγελία του. Το δίδυμο γοβάκι ήταν σήμα κατατεθέν του καζίνου Silver Slipper που λειτούργησε από το 1950 μέχρι το 1988. To 1968 αγοράστηκε από τον δισεκατομμυριούχο Χάουαρντ Χιουζ έναντι 5,4 εκ. δολλαρίων. Ο Χάουαρντ Χιουζ εκείνη την εποχή αγόραζε ακίνητα στο Λας Βέγκας και ήταν ήδη ιδιοκτήτης του καζίνου The Frontier, ακριβώς απέναντι. Ο μύθος λέει ότι τα φωτάκια από το γοβάκι ενοχλούσαν τον Χιουζ που προσπαθούσε να κοιμηθεί απέναντι και έτσι αποφάσισε να αγοράσει το καζίνο και να ησυχάσει από το εκτυφλωτικό ψηλοτάκουνο παπούτσι που συν τοις άλλοις υποπτευόταν πως έκρυβε μια κάμερα στη μύτη του και από κει τον παρακολουθούσε η κυβέρνηση αφού παρατήρησε ότι το γοβάκι μετά από κάθε πλήρη περιστροφή έκανε μια στάση στοχεύοντας το ρετιρέ του καζίνο στο οποίο διέμενε. Μην ξεχνάμε ότι ο Χάουαρντ Χιουζ αντιμετώπιζε ψυχολογικά προβλήματα και υπέφερε από μανιοκατάθλιψη.

retrovegas1

Αμέσως μετά την πώληση του καζίνου, το γοβάκι αποκαθηλώθηκε, ο μηχανισμός του καταστράφηκε και το γοβάκι βρέθηκε σε μια μάντρα με τα αζήτητα “διακοσμητικά” της “αμαρτωλής πόλης”. Το 1988, το Καζίνο πουλήθηκε και κατεδαφίστηκε για να γίνει πάρκινγκ. Στα 2009, η πινακίδα του Silver Slipper μαζί με το γοβάκι αποκαταστάθηκαν και σήμερα κοσμούν μαζί με άλλα “μνημεία” την Las Vegas Boulevard North.

 loomis dean silver slipper sign in las vegas

Ο Δήμαρχος Καλαμαριάς έχοντας υπόψη την αριθμ. 510/25-06-2018 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, που ελήφθη σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 20 του Ν 2738/1999, και το υπ’ αριθμ. 39927/06-07-2018 έγγραφο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης για τον έλεγχο νομιμότητας της ανωτέρω απόφασης ΔΣ, προκειμένου να αντιμετωπισθούν κατεπείγουσες και εποχιακές ανάγκες λειτουργίας της Δ/νσης Καθαριότητας, Ανακύκλωσης & Προστασίας Περιβάλλοντος του Δήμου μας.

Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Ν Ε Ι

Την πρόσληψη επτά (7) ΔΕ Οδηγών Απορριμματοφόρου και είκοσι τριών (23) ΥΕ Εργατών Καθ/τας με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, για χρονικό διάστημα δύο (2) μηνών.

Οι υποψήφιοι δεν πρέπει να έχουν κώλυμα κατά το άρθρο 16 του Ν.3584/07 (Κώδικας Δημοτ. & Κοινοτ. υπαλλήλων), να είναι υγιείς & αρτιμελείς και να έχουν ηλικία από 18 έως 65 ετών.

Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να υποβάλλουν έντυπη αίτηση μαζί με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά μέσα σε αποκλειστική προθεσμία δέκα (10) ημερών από 19/07/2018 έως και 30/07/2018, τις εργάσιμες ημέρες και ώρες στο Γραφείο Ανθρωπίνου Δυναμικού του Δήμου (Αγίου Νικολάου & Μικρουλέα γωνία).

Απαραίτητα Δικαιολογητικά

Οδηγοί Απορριμματοφόρου: 1) Φωτοτυπία Αστυνομικής Ταυτότητας 2) Άδεια οδήγησης Γ κατηγορίας 3) Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Ικανότητας 4) Κάρτα Ψηφιακού Ταχογράφου

Εργάτες Καθαριότητας: 1) Φωτοτυπία Αστυνομικής Ταυτότητας

Κατεβάστε την αίτηση από εδώ

Page 1 of 32

Instagram
Go to top