Η Διεύθυνση Εκπαίδευσης και Αθλητισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης, δια του Τμήματος Προγραμμάτων και Δια Βίου Μάθησης, πρόκειται να πραγματοποιήσει, δωρεάν μαθήματαΑγγλικής Γλώσσας, διάρκειας 50 ωρών σε ένα τμήμα αρχαρίων ενηλίκων

(25 ατόμων) στο Kέντρο Δια Βίου Μάθησης (Εγνατίας 132). Το πρόγραμμα θα ξεκινήσει στις 20 Νοεμβρίου 2017 και τα μαθήματα θα διεξάγονται κάθε Δευτέρα και Πέμπτη 10:00 – 12:00.

Η αίτηση συμμετοχής θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Δήμου Θεσσαλονίκης thessaloniki.gr (στη διαδρομή: Θέλω από το Δήμο, Θέλω να εξυπηρετηθώ, Σπουδάζω, Προγράμματα εκπαίδευσης Κέντρου Δια Βίου Μάθησης) στις 13 Νοεμβρίου 2017 και ώρα 09:00 

Μοναδικό κριτήριο επιλογής των σπουδαστών, αποτελεί η σειρά προτεραιότητας των εισερχομένων αιτήσεων του τμήματος. Τα μαθήματα προσφέρονται δωρεάν, το εκπαιδευτικό υλικό βαρύνει τους εκπαιδευόμενους. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι οι συμμετέχοντες να είναι κάτοικοι ή δημότες του Δήμου Θεσσαλονίκης οι οποίοι εφ’ όσον επιλεγούν, θα πρέπει να προσκομίσουν τα δικαιολογητικά που να αποδεικνύουν ότι είναι Δημότες Θεσσαλονίκης (πιστοποιητικό ατομικό ή οικογενειακής κατάστασης) ή κάτοικοι Δήμου Θεσσαλονίκης (φωτοτυπία λογαριασμού κοινής ωφέλειας ή οτιδήποτε αποδεικνύει τον τόπο κατοικίας) στην ηλεκτρονική διεύθυνση που θα τους υποδειχθεί.

Για πληροφορίες σχετικά με τα Αγγλικά μπορείτε να επικοινωνήσετε στα τηλέφωνα 231331866-4

Όσο πλησιάζει το τέλος της χρονιάς τόσο μεγαλώνει και η αγωνία εκατομμυρίων ιδιοκτητών αυτοκινήτων για το ύψος των Τελών Κυκλοφορίας που θα καταβάλουν.

Μάλιστα δεν είναι και λίγοι εκείνοι που έχουν ακινητοποιήσει εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα για να γλιτώσουν από τα υπέρογκα Τέλη Κυκλοφορίας, τα «τσουχτερά» τεκμήρια διαβίωσης αλλά και το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης αν πρόκειται για αυτοκίνητο με κινητήρα από 1.929 κ.εκ. και άνω με ηλικία έως 10 έτη.

Το enikonomia.gr σας παρουσιάζει ένα χρήσιμο οδηγό ώστε να μειώσετε τα Τέλη Κυκλοφορίας σας έως και 50% ενώ παράλληλα να μειωθεί επίσης το τεκμήριο διαβίωσης αλλά και να ξεχάσετε εντελώς το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης.

Όλα τα παραπάνω μπορούν να επιτευχθούν κάνοντας χρήση του νόμου σύμφωνα με τον οποίο μπορείτε να αντικαταστήσετε τον κινητήρα του οχήματός σας έως και 25%.

Ωστόσο χρειάζεται μεγάλη προσοχή καθώς κάποιοι επιτήδειοι έχουν στήσει ολόκληρα κυκλώματα που σας αλλάζουν τον κυβισμό του οχήματός σας μόνο στην Άδεια Κυκλοφορίας έχοντας όλα τα παραπάνω οφέλη και μάλιστα χωρίς να έχετε αλλάξει κινητήρα στο όχημά σας αλλά σε περίπτωση που σας «πιάσουν» τα πρόστιμα είναι «τσουχτερά».

Ο νόμος

Η τοποθέτηση νέου κινητήρα στα οχήματα είναι δυνατή σύμφωνα με τη νομοθεσία αλλά η πραγματική ισχύς και ο κυλινδρισμός δεν μπορεί να διαφέρει παρά μόνο μέχρι 25%, σε σχέση με τα μεγέθη του αρχικού κινητήρα.

Αλλά αν ο προηγούμενος κινητήρας του μοντέλου που έχει κάποιος στην διάθεσή του είναι πολύ μικρότερος από 25% τότε βάσει πάλι της νομοθεσίας ο κυλινδρισμός και η πραγματική ισχύς του νέου κινητήρα θα πρέπει να προβλέπονται από το εργοστάσιο κατασκευής του αυτοκινήτου για το συγκεκριμένο τύπο αυτοκινήτου, ή να περιλαμβάνονται μέσα στα όρια κυλινδρισμού και πραγματικής ισχύος που προβλέπονται από το εργοστάσιο κατασκευής, για το συγκεκριμένο τύπο αυτοκινήτου. Επίσης ο κινητήρας θα πρέπει να αντικατασταθεί σύμφωνα με έγγραφη συναίνεση του εργοστασίου κατασκευής ή της επισήμου αντιπροσωπίας, που εκπροσωπεί στην Ελλάδα το εργοστάσιο κατασκευής, όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου, που τυχόν επηρεάζονται από το νέο κινητήρα, όπως πέδησης, ανάρτησης, αντιρρύπανσης κ.λ.π, εφόσον στην έγγραφη συναίνεση του εργοστασίου κατασκευής ή της επισήμου αντιπροσωπίας, που εκπροσωπεί στην Ελλάδα το εργοστάσιο κατασκευής, αναγράφονται τέτοιες προϋποθέσεις.

Ειδικές περιπτώσεις

Υπάρχουν βέβαια κάποιες περιπτώσεις κατά τις οποίες δεν υπάρχουν χαμηλότερου κυβισμού κινητήρες σε κάποια μοντέλα με αποτέλεσμα τα κυκλώματα να προβαίνουν σε αντικατάσταση κινητήρα άλλης εταιρείας κοινώς πατέντα οι οποίες είναι διαδεδομένες κυρίως στα οχήματα που προέρχονται από τον πρώην ΟΔΔΥ. Άλλωστε σε πάρα πολλές αγγελίες οχημάτων τα οποία προέρχονται από τον ΟΔΔΥ βλέπουμε πολύ μεγάλα τζιπ να τα κινούν ακόμη και κινητήρες 1.600 κ.εκ. ενώ από το εργοστάσιο τα συγκεκριμένα ΙΧ έβγαιναν με κινητήρες 2,5 λίτρων!

Μάλιστα στις αγγελίες αναγράφεται με έντονα γράμματα πως για Τέλη Κυκλοφορίας καταβάλλουν μόλις 250 ευρώ ενώ στην πραγματικότητα θα έπρεπε να καταβάλλουν περισσότερα από 800 ευρώ...

Τι χρειάζεται για να αλλάξετε κινητήρα – Ποιες είναι οι κυρώσεις

Για την αντικατάσταση του κινητήρα παρέχεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος διάστημα 30 ημερών, να το δηλώσει στην αρμόδια Δ/νση Συγκοινωνιών, ώστε να γίνει ανάλογη τροποποίηση στην άδεια κυκλοφορίας. Διαφορετικά η παράβαση είναι σε βαθμό πταίσματος και προβλέπεται κράτηση 6 μήνες και πρόστιμο μέχρι 3.000 ευρώ σύμφωνα με το άρθρο 85 παρ. 4 Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπως τροποποιήθηκε πρόσφατα. Η δήλωση γίνεται με την προσκόμιση ανάλογων παραστατικών στην Δ/νση Συγκοινωνιών της Νομαρχίας που έχει εκδοθεί η άδεια κυκλοφορίας. Όταν δεν υπάρχει αριθμός κινητήρα γίνεται ο κυβισμός και διαπιστώνεται η ισχύς του από υπαλλήλους της Δ/νσης Συγκοινωνιών.

Σε περίπτωση που παραποιείται ή αλλοιώνεται ο αριθμός του κινητήρα, ο κάτοχος του οχήματος τιμωρείται με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον 1 μηνός και οριστική αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος, που επιβάλλεται υποχρεωτικά από το δικαστήριο, σύμφωνα με το άρθρο 85 παρ. 5 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Η διαπίστωση γίνεται έπειτα από έλεγχο του αριθμού κινητήρα και ταυτοποίησή του από την άδεια κυκλοφορίας, προβλέπεται δε η ακινητοποίηση του οχήματος και η μεταφορά του στην αρμόδια Υπηρεσία. Για παραπέρα κυρώσεις αυτές επιβάλλονται από την Δ/νση Συγκοινωνιών.

Απαιτούμενα δικαιολογητικά για αλλαγή κινητήρα

● Αίτηση - υπεύθυνη δήλωση (το παρόν έντυπο)

● 'Αδεια κυκλοφορίας του οχήματος

● Τιμολόγιο αγοράς κινητήρα ή δελτίο παροχής υπηρεσιών τοποθέτησης αυτού

● Παραστατικό καταβολής ισχύοντος τέλους αδείας οχήματος από τράπεζα συμβεβλημένη με την αρμόδια Ν.Α. (Το ποσό που πρέπει να καταβληθεί γνωστοποιείται στον ενδιαφερόμενο από την Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών)

● Υπεύθυνη δήλωση του Ν.1599/86 διπλωματούχου μηχανολόγου μηχανικού ή πτυχιούχου τεχνολόγου μηχανολόγου-μηχανικού, στην οποία θα δηλώνονται τα πλήρη στοιχεία του νέου κινητήρα και θα αποτυπώνεται ο τύπος του και ο αριθμός πλαισίου σύμφωνα με την 20270/73 όπως ισχύει

● Πιστοποιητικό καυσαερίων το οποίο εκδίδεται από την Δ/νση ΚΤΕΟ-Ελληνικό (Απαιτείται για αυτοκίνητα νέας ή αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.)

● Υπεύθυνη δήλωση του Ν.1599/86 διπλωματούχου μηχανολόγου μηχανικού ή πτυχιούχου μηχανολόγου-μηχανικού και του υπευθύνου λειτουργίας συνεργείου επισκευής αυτοκινήτων που λειτουργεί νόμιμα, στις εγκαταστάσεις του οποίου έγιναν οι σχετικές εργασίες. (Απαιτείται για διασκευή κινητήρων ή συστημάτων του αυτοκινήτου)

● Επιστολή του εργοστασίου κατασκευής ή της επισήμου αντιπροσωπείας, που εκπροσωπεί στην Ελλάδα το εργοστάσιο κατασκευής. Μπορεί να υποβληθεί η σχετική τεχνική μελέτη διπλωματούχου μηχανολόγου μηχανικού ή πτυχιούχου τεχνολόγου μηχανολόγου - μηχανικού, με την οποία θα προσδιορίζονται τα συστήματα του αυτοκινήτου, που ενδέχεται να απαιτείται η αντικατάστασή των, εφόσον επηρεάζονται από το νέο κινητήρα και θα υπολογίζονται οι επί των αξόνων επιπτώσεις του νέου κινητήρα. (Απαιτείται για αυτοκίνητα νέας ή αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.)

enikonomia.gr

Την πεποίθηση ότι μέχρι το τέλος του Ιανουαρίου θα έχουν αποχωρήσει από τη Στοά Μοδιάνο κι οι εναπομείναντες ενοικιαστές καταστημάτων,

εξέφρασε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπεύθυνος του project για την αναπαλαίωση και λειτουργία της Αγοράς, Χασδάι Καπόν. Σύμφωνα με τον κ. Καπόν, με τον τρόπο αυτό θα ανοίξει ο δρόμος για την έναρξη των εργασιών, που θα τη μεταμορφώσουν σε υπερσύγχρονη - αν και παραδοσιακή - σκεπαστή αγορά τροφίμων και τουριστική ατραξιόν για τη Θεσσαλονίκη. (σ.σ. τον περασμένο Ιούλιο το 43,63% εξ αδιαιρέτου κυριότητας επί του ακινήτου περιήλθε από το ΤΑΙΠΕΔ στην "One Outlet Α.Ε", στην οποία μετέχουν ο όμιλος εταιρειών Φάις με 65% και η Notos Com με 35%. Το υπόλοιπο ποσοστό ανήκει εξ αδιαιρέτου σε περίπου 60 ιδιοκτήτες). 

Οι εργασίες εκτιμάται ότι θα διαρκέσουν περίπου ενάμιση χρόνο και η ιστορική αγορά - ο θεμέλιος λίθος της οποίας είχε τεθεί το 1922 - αναμένεται ν' ανοίξει ανανεωμένη στο τέλος 2019 ή στις αρχές του 2020, όπως επιβεβαίωσε ο κ. Καπόν. Ο ίδιος διατύπωσε την εκτίμηση ότι στη νέα Μοδιάνο θα απασχολούνται 400 έως και 500 άτομα (αν και όπως διευκρίνισε ο ίδιος, στην παρούσα φάση δεν είναι δυνατόν να γίνουν ακριβείς εκτιμήσεις).

Στο Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων το πόρισμα της επιτροπής του ΥΠΠΟ για το κτήριο

Στο μεταξύ, σύμφωνα με τον κ. Καπόν, στο Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων στην Αθήνα βρίσκεται εδώ και λίγες ημέρες, το πόρισμα της πενταμελούς επιτροπής του υπουργείου Πολιτισμού, που είχε πραγματοποιήσει αυτοψία στο κτήριο (διατηρητέο, τόσο ως ακίνητο, όσο και ως χρήση). Η παράδοση κι έγκριση του πορίσματος είναι απαραίτητη, προκειμένου να προχωρήσει η οριστική τεχνική μελέτη του έργου. 

«Πιστεύω ότι είναι θέμα περίπου δύο μηνών η απόφαση του Κεντρικού Συμβουλίου επί του συγκεκριμένου πορίσματος, που θα καθορίσει την εξέλιξη του έργου» εκτίμησε ο κ. Καπόν, ενώ, ερωτηθείς αν ο διατηρητέος χαρακτήρας του κτηρίου προκαλεί ανησυχία στους επενδυτές, ως προς το ενδεχόμενο καθυστερήσεων στην εξέλιξη των εργασιών, ο ίδιος απάντησε: «Όταν αγοράσαμε το ποσοστό, το γεγονός αυτό ήταν σε γνώση μας. Κι άλλωστε, έχουμε μια πάρα πολύ καλή συνεργασία με την Εφορεία Νεοτέρων Μνημείων».

Προς αύξηση ποσοστού;

    Εξάλλου, θέμα ημερών εκτιμάται ότι είναι η αύξηση του ποσοστού των δύο ομίλων στην Αγορά Μοδιάνο, καθώς υπάρχουν ιδιοκτήτες που ενδιαφέρονται να πουλήσουν τα μερίδιά τους. «Σε λίγες ημέρες αναμένεται να έχουμε κάποιες μεταβιβάσεις» σημείωσε ο κ. Καπόν, ενώ ερωτηθείς σχετικά, επισήμανε ότι με τις μεταβιβάσεις αυτές, το ποσοστό της «Στοά Μοδιάνο ΑΕ» θα αυξηθεί σε περίπου 55%. 

Εν αναμονή των εξελίξεων, απολύτως αναγκαίες κρίνονται κάποιες άμεσες παρεμβάσεις στο κτηριακό σύνολο της Αγοράς, το οποίο αντιμετωπίζει προβλήματα στατικότητας. Το θέμα θα βρεθεί στο επίκεντρο της επόμενης γενικής συνέλευσης των ιδιοκτητών της, μεθαύριο Τετάρτη 8 Νοεμβρίου, στη διάρκεια της οποίας θα κληθούν να αποφασίσουν για εργασίες προσωρινής υποστύλωσης. 

Υπενθυμίζεται ότι η "One Outlet AE" είχε υποβάλει προσφορά ύψους 1,9 εκατ. ευρώ, έναντι αποτίμησης 1,750 εκατ. ευρώ, στη διαγωνιστική διαδικασία που είχε διεξάγει το ΤΑΙΠΕΔ για την Αγορά Μοδιάνο. Στο πλαίσιο της συναλλαγής, η εταιρεία είχε αποκτήσει το σύνολο του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας ειδικού σκοπού, την οποία συνέστησε το ΤΑΙΠΕΔ για τις ανάγκες του διαγωνισμού, εισφέροντας το ποσοστό 43,63% εξ αδιαιρέτου κυριότητας επί του ακινήτου. Στην "One Outlet Α.Ε", μετέχουν ο όμιλος εταιρειών Φάις με 65% και η Notos Com με 35%. Το υπόλοιπο ποσοστό ανήκει εξ αδιαιρέτου σε περίπου 60 ιδιοκτήτες.

Στο ακίνητο αναμένεται να γίνουν επενδύσεις, τάξης ύψους 4,5-5 εκατ. ευρώ, αν και το ακριβές ύψος των κεφαλαίων που θα επενδυθούν, θα κριθεί και από τις αποφάσεις του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων. 

Πώς θα είναι η Αγορά Μοδιάνο το 2020; ρωτήσαμε τον κ. Καπόν. «Θα είναι μια υπερσύγχρονη αγορά, που θα απευθύνεται στους κατοίκους της πόλης, αλλά θα αποτελεί και τουριστικό προορισμό για όσους τουρίστες επισκέπτονται την πόλη. Θα προσφέρει ελληνικά και διεθνή προϊόντα υψηλού επιπέδου, κάποια από τα οποία θα μπορεί ο επισκέπτης να τα καταναλώσει επιτόπου» σημείωσε. 

Αντίστοιχες παραδοσιακές αγορές λειτουργούν σαν πόλος έλξης για κατοίκους και τουρίστες, σε πόλεις όπως η Βαρκελώνη, η Μαδρίτη, η Φλωρεντία και το Τελ Αβίβ.

ΑΠΕ

Τεράστια μείωση των διαθέσιμων προς ενοικίαση διαμερισμάτων καταγράφουν τα ελληνικά μεσιτικά γραφεία, καθώς η επικράτηση των βραχυχρόνιων μισθώσεων ακινήτων (σ.σ. μέσω Airbnb) έχει «νεκρώσει» την αγορά των ετήσιων συμβολαίων προκαλώντας αγωνία σε εκατοντάδες ενοικιαστές, όπως ανέφερε στον ραδιοφωνικό σταθμό, «Πρακτορείο 104,9 FM», ο επίτιμος πρόεδρος της Ομοσπονδίας Μεσιτών Ελλάδος, Γρηγόρης Λιάντας.

Σκιαγραφώντας την κατάσταση που επικρατεί στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Λιάντας τόνισε πως δεν υπάρχουν σπίτια για να ενοικιαστούν στην ευρύτερη περιοχή του κέντρου της πόλης, ούτε καν διαμερίσματα μικρού εμβαδού που εξυπηρετούσαν φοιτητές, ενώ στα ελάχιστα διαθέσιμα, τα μισθώματα αυξήθηκαν από 20 έως 50 ευρώ.

«Το φθινόπωρο γινόταν χαμός από τους φοιτητές που έψαχναν σπίτι. Φέτος δεν υπήρχαν μικρά διαμερίσματα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης για να νοικιάσουν σπουδαστές. Έψαχναν γονείς και από άλλες πόλεις και δεχόμασταν παράπονα και κλάματα, γιατί δεν μπορούσαν να βολέψουν τα παιδιά τους» είπε ο κ. Λιάντας και υπογράμμισε πώς «οι τιμές έχουν σταθεροποιηθεί και έχουν αύξηση από 20 έως 50 ευρώ, ανάλογα με το μέγεθος του διαμερίσματος».

Όπως επίσης σημείωσε, η κίνηση στα μεσιτικά γραφεία για διάθεση ενοικιαζομένων διαμερισμάτων, συγκριτικά με την περσινή χρονιά, είναι υποτυπώδης. «Το τελευταίο εξάμηνο ήρθαν στο γραφείο μας δύο διαμερίσματα προς ενοικίαση και ενοικιάστηκε τελικά το ένα. Το 2016 είχαμε είκοσι διαμερίσματα για ενοικίαση» είπε.

Το «κυνήγι» για διαμέρισμα προς ενοικίαση έχει μειώσει δραματικά και τις αυτονόητες μέχρι πρότινος απαιτήσεις των ενοικιαστών, όπως επισήμανε ο πρόεδρος των μεσιτών. «Το άσχημο είναι ότι ενώ παλιά οι ενοικιαστές είχαν απαιτήσεις, τώρα το μόνο που ζητούν είναι ένα διαμέρισμα να μείνουν» εξήγησε.

Ο κ. Λιάντας υπογράμμισε πως η βραχυχρόνια μίσθωση αποφέρει δελεαστικά κέρδη, ωστόσο επισήμανε κάποιους προβληματισμούς τους οποίους θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τους οι ιδιοκτήτες ακινήτων. «Το ζήτημα είναι ότι κανένας ιδιοκτήτης δεν ξέρει τον ενοικιαστή του σπιτιού του, καθώς η μίσθωση είναι βραχυχρόνια (λίγες μέρες ή λίγες εβδομάδες). Εκείνο που έχουμε ακούσει και δεν ξέρω αν αληθεύει είναι ότι αρκετοί από αυτούς δεν προσέχουν τα έπιπλα και τον εξοπλισμό του διαμερίσματος» σχολίασε.

Ο επίτιμος πρόεδρος της Ομοσπονδίας Μεσιτών Ελλάδος υποστήριξε ότι «τα περισσότερα από αυτά είναι "μαύρα"» και πρόσθεσε ότι η Πολιτεία «πρέπει να κοιτάξει να βάλει κάποια όρια ώστε όλοι να είναι ικανοποιημένοι, η πολιτεία, οι ιδιοκτήτες αλλά και οι ενοικιαστές».

 

Σύσκεψη με τους παραγωγικούς φορείς της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής της Μακεδονίας, οι οποίοι σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με τον οπτικοακουστικό κλάδο (κινηματογράφο, τηλεόραση κλπ) είχε το απόγευμα της Παρασκευής στην αίθουσα του πρωθυπουργικού γραφείου της πόλης ο γενικός γραμματέας Ψηφιακής Πολιτικής, Λευτέρης Κρέτσος .

Αντικείμενο της σύσκεψης η εφαρμογή του νέου νομοθετικού πλαισίου που καθιερώνει κίνητρα για την οπτικοακουστική παραγωγή, καθώς και η μετατροπή της Θεσσαλονίκης σε κόμβο ανάπτυξης της οπτικοακουστικής βιομηχανίας.

Τα κίνητρα που θέτει το νέο νομοθετικό πλαίσιο αφορούν μια επιδότηση της τάξης του 25% σε συγκεκριμένες επιλέξιμες δαπάνες, οι οποίες μπορούν να προσεγγίσουν μέχρι και τα 5 εκατομμύρια ευρώ ανά εργοσχέδιο/ project, και αφορά κινηματογραφικές και τηλεοπτικές παραγωγές, videogames, animation/ κινούμενα σχέδια και ντοκιμαντέρ.

Όπως δήλωσε στους δημοσιογράφους ο κ. Κρέτσος, «όλες οι χώρες επειδή αναγνωρίζουν τη σημασία αυτού του κλάδου, διότι έχει υψηλή προστιθέμενη αξία, εντάσεως γνώσης, δίνουν κίνητρα και χρηματοοικονομικά και φορολογικά, και απλοποιούν τις διαδικασίες κινηματογράφησης ώστε να προσεγγίσουν το επενδυτικό ενδιαφέρον».

Μέχρι σήμερα η Ελλάδα δεν έχει αντίστοιχο θεσμικό πλαίσιο, έχει ψηφιστεί ένα σχετικό πλαίσιο για πρώτη φορά τον Αύγουστο, και μάλιστα με ευρύτατη κοινοβουλευτική πλειοψηφία, και αρχές του 2018 θα εφαρμοστεί. «Επομένως τώρα είναι η ώρα των τοπικών κοινωνιών να ανταποκριθούν σε αυτό το κάλεσμα και την πρωτοβουλία, συστήνοντας δικές τους δομές υποστήριξης των επενδυτικών σχεδίων και κάνοντας ότι περνάει από το χέρι τους ώστε να φιλοξενήσουν μεγάλες κινηματογραφικές και τηλεοπτικές εφαρμογές» ανέφερε ο γενικός γραμματέας Ψηφιακής Πολιτικής.

Σε σχέση με την δυνατότητα μετατροπής της Θεσσαλονίκης σε κινηματογραφικό κόμβο ο κ. Κρέτσος εκτιμά πως η Θεσσαλονίκη έχει πολύ συγκεκριμένα πλεονεκτήματα, το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου, την Διεθνή Έκθεση, έχει μια ιδιαίτερη ιστορική σημασία και πάρα πολλές δυνατότητες. Φιλοξενεί τα πανεπιστημιακά τμήματα που σχετίζονται με τον κλάδο των media και της οπτικοακουστικής τεχνολογίας, καθώς και την μοναδική έδρα κινηματογραφικών σπουδών της χώρας. Παράλληλα έχει ικανοποιητικές και καλές τουριστικές υποδομές, ένα αεροδρόμιο αρκετά δυναμικό, και βρίσκεται σε μια περιοχή στρατηγικής σημασίας από γεωπολιτικής και γεωγραφικής μεριάς.

«Η Θεσσαλονίκη μπορεί να γίνει κόμβος, έχει όλες τις δυνατότητες, αρκεί όλοι οι φορείς που ασχολούνται άμεσα ή έμμεσα να δουλέψουν από κοινού και να εξασφαλίσουν ότι θα υπάρχουν συνέργειες και πάρα πολλές διευκολύνσεις στους ενδεχόμενους επενδυτές» δήλωσε χαρακτηριστικά.

Σχολιάζοντας την έλλειψη μεγάλων κινηματογραφικών studio δήλωσε πως «είμαι σίγουρος ότι υπάρχει και επενδυτικό ενδιαφέρον και για την κατασκευή μεγάλων studio και πλατό. Η Ελλάδα είναι ίσως το πιο όμορφο φυσικό πλατό του κόσμου, δεν έχουμε όμως τέτοιες υποδομές. Υπάρχουν τέτοιοι χώροι, και η Σίνδος είναι μια χαρακτηριστική περίπτωση, και υπάρχει και ένας αναπτυξιακός νόμος ο οποίος δίνει και αυτός κίνητρα προκειμένου κάποιος να επενδύσει».

Για την πιθανή ίδρυση ενός σχετικού φορέα στην πόλη της Θεσσαλονίκης ο γενικός γραμματέας σημείωσε πως «είναι ένα θέμα των τοπικών φορέων, είναι πάρα πολύ σημαντικό να δημιουργηθούν τοπικά γραφεία τα οποία εξυπηρετούν τις εκάστοτε ανάγκες του κάθε παραγωγού, και μπορούν να δώσουν τις απαιτούμενες πληροφορίες που χρειάζεται ένας επενδυτής, γρήγορα και αποτελεσματικά».

Σε σχέση με πιθανές νομικές εμπλοκές από τις υπηρεσίες Πολιτισμού ο κ. Κρέτσος δήλωσε ότι «νομίζω ότι δεν πρέπει να δαιμονοποιούμε τους αρχαιολόγους, εάν υπάρχουν παράλογα αιτήματα από τους επενδυτές είναι και αυτό ένα θέμα».

Από την πλευρά του ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, δήλωσε στο περιθώριο της σύσκεψης ότι «όλα μπορούν να γίνουν στη Θεσσαλονίκη», ενώ έκανε χαρακτήρισε φιλόδοξη προσπάθεια το να γίνει η Ελλάδα ένα κέντρο γυρισμάτων για ταινίες, ενώ αναφέρθηκε και  σε  παραδείγματα ταινιών που γυρίστηκαν στην Ελλάδα και έχουν ακόμα ένα αποτέλεσμα πολύ ουσιαστικό.

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης σημείωσε παράλληλα ότι «όταν πρέπει να γυριστεί ένα φιλμ στο κέντρο της πόλης θα πρέπει να υπάρχουν όλες οι διευκολύνσεις που χρειάζονται, για να μην υπάρχει παραπληροφόρηση».

«Όλα αυτά θα προσπαθήσουμε να δούμε πως μπορούν να μπούνε στη σειρά, και πως μπορούν οι δήμοι να βοηθήσουν και να επωφεληθούν από αυτή την ιστορία. Η Θεσσαλονίκη έχει όλα τα προσόντα, έχει τη σχολή Κινηματογράφου, έχει πάρα πολλά κτίρια και στη βιομηχανική ζώνη και αλλού, τα οποία είναι άδεια και μπορούνε να χρησιμοποιηθούν για studio και φυσικά το φυσικό περιβάλλον είναι εξαιρετικό» ανέφερε κατά τη διάρκεια της δήλωσης του ο Γ. Μπουτάρης.

Ο Περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας δήλωσε από τη μεριά του ότι «η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στηρίζει κάθε προσπάθεια που είναι προς την σωστή κατεύθυνση, την κατεύθυνση να κάνουμε τον τόπο μας ακόμη πιο γνωστό στο εξωτερικό. Σε αυτό το πλαίσιο θα συμμετάσχουμε σε αυτή τη σημαντική προσπάθεια που γίνεται, προκειμένου όχι μόνο να δημιουργηθεί film office εδώ, αλλά για να προσεγγίσουμε μεγάλες παραγωγές, κυρίως και του Hollywood, που θα έρθουν στον τόπο μας για να γυρίσουν ταινίες και να δημιουργήσουν παραγωγές, οι οποίες δεν θα έχουνε μόνο την αξία των ανθρώπων που θα βρίσκονται στον τόπο μας κατά την διάρκεια των γυρισμάτων, αλλά θα έχουν πολλαπλασιαστική αξία διότι οι παραγωγές αυτές θα λειτουργήσουν ως η καλύτερη διαφήμιση για την Κεντρική Μακεδονία και τη Βόρεια Ελλάδα».

Στη σύσκεψη που συγκάλεσε ο γενικός γραμματέας Ψηφιακής Πολιτικής σε συνεργασία με το πρωθυπουργικό γραφείο Θεσσαλονίκης συμμετείχαν επίσης η διευθύντρια του πρωθυπουργικού γραφείου, Κατερίνα Νοτοπούλου, ο γενικός διευθυντής της Δημοτικής Τηλεόρασης Θεσσαλονίκης-TV100, Φίλιος Στάγκος, ο πρύτανης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Περικλής Μήτκας, ο εκπρόσωπος του Τμήματος Δημοσιογραφίας ΜΜΕ του ΑΠΘ, Ανδρέας Βέγλης, η πρόεδρος του Τμήματος Κινηματογράφου του ΑΠΘ, Δέσποινα Μουζάκη, η διευθύντρια του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, Ελίζ Ζαλαντό, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, Ορέστης Ανδρεαδάκης, το στέλεχος της ΕΡΤ3, Αλέξανδρος Κάντερ Μπαξ, καθώς και ο εκπρόσωπος της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, Αλέξανδρος Τσκιρλής.

Ιάσων Μπάντιος - stokokkino.gr

Σελίδα 10 από 31

© Live-Radio.gr | Radiostation.gr